Gruppetreninger

Bevegelsesgrupper med avspenning, basert på psykomotoriske prinsipp:
Enkle øvelser for å jobbe med balanse, smidighet, sirkulasjon og avspenning. Løsne på muskelspenninger og frigjøre pust. Bevisstgjøring av pustemønster og vanespenninger.
Mandager kl 10.30-11.30 Fredager kl 10.00-11.00

Aktuell gruppe hvis du har vansker med å skru av alarmberedskap i kroppen, er stressa eller anspent, har vansker med å finne ro og plaga med muskelsmerter/spenninger eller andre symptom som søvnvansker og fordøyelsesplager.


Felles styrketrening inne i klinikken:
Tren sammen med andre og musikk til individuelt tilpasset treningsprogram. Lav terskel og sosialt å trene samtidig for å få gjort øvelsene f.eks. i forbindelse med AktivA-programmet. Trening innendørs i liten gruppe.
Tirsdager kl 13-00-14.00 Fredager kl 09.15

Felles trening av styrke, balanse og bevegelighet:
Trening sammen med andre til musikk. Utendørs på idrettsbanen vår/sommer, innendørs etter høstferie ca.
Mandager kl 12.30-13.30, tirsdager 14.30-15.30 og torsdager 10.30-11.30

Bassengtrening med musikk:
Beveg deg lettere i vannet! Lystbetont til musikk og med vannpølser. Øvelser for kondisjon og styrke. Mange med muskel og skjelettplager, spesielt i vektbærende ledd som knær og hofter og med reumatiske plager har ekstra god effekt av å bevege seg i vann.
Onsdager kl 17.30-18.30 fra uke 45.

Fysiospinn og styrke:
Spinning intervall i 30 min til musikk for kondisjon. Du styrer motstand selv. Lav terskel. 30 min styrketrening, spesielt mage/rygg/overkropp og avslutning med bevegelighet og avspenning.
Torsdager kl 15.30-16.30

«Spinning og styrke holder rygg og nakkeplagene mine i sjakk»

«Etter bassengtrening er knær tydelig bedre i mange dager»

«Bevegelsesgruppa gir meg verktøy til å redusere muskelspenninger og skru på bremsen. Pusten er tydelig friere og søvnen har blitt mye bedre»

«Etter at jeg begynte med Artrose øvelsene trenger jeg ikke ta smertestillende lenger og jeg tenker ikke lenger på operasjon når kneet fungerer så bra som nå.»